lördag 25 juli 2009

It's for my mom.


Ibland blir det väldigt tråkigt att sy bara till en själv och ibland ser jag helt enkelt saker framför mig som personen i fråga skulle passa helt galet bra i. I vissa fall (många fall) syr jag upp det. Så, den här femtiotalsklänningen sydde jag upp till min mor!
Pennfodralformad med en rätt djup urringning, med knytband bak i ryggen för möjligheten att dra in den så mycket som man har lust med i midjan.


Tyget har både körsbär, vita blommor och jordgubbar/smultron i en salig blandning. Precis som jag tycker om det!

Dock vet jag inte än om hon själv tycker om den, det återstår att se!

Linnéa Ingrid

4 kommentarer:

  1. Finns det någon möjlighet att kanske beställa kläder av dig? Jag tycker verkligen att du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  2. Amanda - hon tyckte mycket om den, men den var lite stor i axelbanden bara, men det är lätt fixat!

    SvaraRadera
  3. Tuss - självklart går det! Maila mig bara på linneaingrid at hotmail om du har någon idé eller så!
    Tack så mycket!

    SvaraRadera