måndag 6 juli 2009

SHORTS.

Här kommer en bild på mitt senaste syprojekt! Skissen för dem kan ni se här. Jag modifierade dem litet, skippade fickorna och gjorde en liten rosett på sidan istället.

Dock har det där underbart soliga, varma vädret försvunnit så jag har inte möjligheten att inviga dem på ett tag, därav den rätt tråkiga bilden. Men tänk er dessa shorts, en vit knuten skjorta, stråhatt, vänner och sol, då är dem i sina rätta färger! Jag känner mig lite som Lotta Månsson (för alla er som läst de underbara flickböckerna av Merri Vik) på sitt lantställe sittandes med dagens första kopp kaffe!


Dem är gjorda i ytterst tunn bomull som blir praktiskt taget genomskinlig om ljuset
ligger på bakifrån och de är lätt stärkta vilket gör att dem blir litet styva och frasiga. Fint tycker jag!

(och nej, fållen är inte sned, det är bara jag som står snett)

Linnéa Ingrid

3 kommentarer:

  1. gillart!
    även om det bara är fachister som har shorts

    SvaraRadera
  2. guuud så fina! finns det en möjlighet att få kunna köpa dom eller om du kunnat göra ett par likadana som jag betalar för (såklart)? jag som just letar efter ett par höga midjeshorts!

    kram Jasmine

    SvaraRadera
  3. Åh, tack! Dem här är ju sydda efter mina mått, som dem är inte till försäljning, men maila mig på linneaingrid snabel-a hotmail punkt com så fixar vi det!

    SvaraRadera