torsdag 16 juli 2009

Pepp och kärlek


Likheter drar sig till varandra, är mycket sant vid vissa tillfällen.
Den här här fick jag som present av min goda vän Amanda. Det är ett citat från en av våra gemensamma favoritböcker, som vi läste och grät tillsammans till nämligen "Livet på en kylskåpsdörr" av Alice Kuipers. Vi låtsades få på toaletten samtidigt en engelskalektion bara för att få läsa i smyg.
Vi peppar varandra alldeles för lite i allmänheten, man borde visa människorna man tycker om att man tycker om dem och varför inte göra det med något man själv gjort?


På tal om att visa vad man känner, min kompis Daniel fyllde år för ett tag sen och jag vill alltid ge något personligt, annars kan det vara.
Så, jag köpte små flaskor på panduro, perfekta för flaskpost. Jag skrev ner vad han betydde för mig, blåste ner kärlek i den och knöt ett snöre runt så man kan ha den om halsen om man så vill.
Dock skulle jag väl säga, att jag personligen inte tycker man ska göra något som detta om det inte är så att man faktiskt verkligen tycker om personen ifråga - för om det inte är några djupa känslor bakom kan det lika gärna vara.

och så dagens soundtrack...

Linnéa Ingrid

2 kommentarer: