onsdag 30 september 2009

and it's only the beginning

Åter igen på tal om skolprojekten. Höstjackan som jag skissade upp har nu påbörjats på riktigt. Dock blev den inte i tunn ull som jag tänkt från början, då det tyvärr var alldeles för dyrt för min studentbudget.
Därför köpte jag sammet istället! Jag har haft lite problem med sammet innan, för jag tycker det har används så mycket på senaste tiden att jag blivit lite mätt på det. Men det fungerar väldigt bra med epoken 1600-tal och vad jag själv anser är så förtjusande med sammet är att det blir ett djup - det blir svartare helt enkelt, jämfört med till exempel ull.Detta är själva överdelen, jag har inte sytt själva volangen eller slagen på jackan än - men det kommer!

Den formar sig dock bättre på mig, då den är gjord efter mina mått.

Linnéa Ingrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar