söndag 20 september 2009

Peacock wannabe.

Det roligaste man kan göra en dag, då man inte har så mycket pengar att gå på bio eller ta en långfika - men fortfarande inte är helt pank, är att ha en pysselkväll. Det är bara att dra ihop ett gäng, baka blåbärspaj och ta med allt pyssel man har hemma. Det kan vara allt från små tyglappar till filmolera, ja allt.

Under en av dessa pysselkvällar gjorde jag ett hårband!
Det jag använde var
- gummiband som stomme
- ett paket fjädrar
- paljetter
- strasstenar
- nål och tråd

Eftersom jag ville ha det som hårband så kunde jag inte limma på fjädrarna som man skulle kunna göra på ett diadem till exempel, utan sydde på fjädrarna vilket blev själva stommen. Därefter sydde jag på paljetter och strasstenar lite hipp som happ hur jag ville ha det. Det hela tog inte mer än trettio minuter och du kan sitta och titta på en bra tv-serie och äta blåbärspaj samtidigt. Lätt värt helt enkelt!

Det ser finare ut i verkligheten dock och mitt hår är himla fett så nej, min lugg är inte blöt, den är fet! Stenarna får inte alls samma glans som de har på riktigt.


Linnéa Ingrid

2 kommentarer:

  1. åh när jag komemr ner till malmö får du visa hur man gör! skitfint!

    SvaraRadera
  2. Kom ihåg att pengar inte är allt :)

    SvaraRadera