torsdag 17 september 2009

Deux.

Projekt nummer två har vi bara precis börjat på och denna gång är det 1500-1600-tal som vi jobbar utifrån. Tänk The Tudors, Henry VIII, Orlando.

Vi har än så länge bara kommit igång med att skissa, så det här är inte min slutgiltiga skiss, men inte långt därifrån. Det kommer bli en kort vinterkappa med avtagbar krage och skärp. Till projektet kommer jag sy en matchande pälskrage, men jag har tänkt ut till senare att jag ska kunna byta krage på något sätt. Vi får se hur det går med den idéen!

Jag har funderat på att sy den i något ull blandat med viskos-material - svart såklart. Förhoppningsvis är det denna ni kommer se mig traska omkring i i vinter! Gärna med ett par mossgröna högklackade mocka-stövletter som jag ser klart i mitt huvud men än så länge inte i verkligheten!

Jag ska mest troligt även sy en mindre capé till den, gärna i tjockare ylle när det bli riktigt ruskigt kallt. Som denna ungefär, fast snäppet längre.Natalie Portman i Den andra systern Boleyn.



Inspirationsbilder




Linnéa Ingrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar