tisdag 6 oktober 2009

Finbesök

Igår kväll fick jag riktigt finbesök, nämligen Alexander som mellanlandade i Malmö på sin resa till Köpenhamn. Vi åt midnattsfalafel vid ån och det hela var himla fint. Idag traskade vi runt litet på stan innan han var tvungen att ta tåget vidare.


Alexander i egen hög person, provade glasögon med flaskbottenglas.


Jag själv in action på Gustava adolfs torg efter lunchen. Alexander påpekade att det var betydligt varmare i Malmö än i Örebro vilket jag tycker är himla skönt. Värmen får stanna så länge den vill och jag ska njuta till sista strålen!


Jag invigde en ny klänning idag dessutom, som jag sydde klart så sent som igår eftermiddag. Detta är en av mina så kallade "lata" klänningar. Den är gjord efter ett grundmönster jag sytt och det enda jag ändrar är urringningen. Dock kunde jag varit lite mer djärv med insnitten, den är lite puffig i överdelen vilket jag inte är van vid, men det fungerar ju det också!


Dessutom, vem vill inte ha en klänning med övergödda fåglar på? Tyget kommer från IKEA och kostar 25 kronor metern!

Linnéa Ingrid

2 kommentarer:

  1. gud va mysigt! Jag vill också hälsa på dig, linnea.. annars har jag ju förresten flyttat in i världens mysigaste lägenhet, som du ska få se snarast möjligt!!! puss på dig :*

    SvaraRadera
  2. Jaa! Jag är taggad på din nya lägenhet! KÄnns det skönt att bo någonstans som är ditt egna nu? <3

    SvaraRadera