fredag 23 oktober 2009

Make it work.


Ibland handlar det inte om att man inte har inspiration. Ibland är man bara trött. Just så är jag nu, jag har en massa idéer och tankar som springer runt - men jag är trött. Jag är helt enkelt för trött för att vara kreativ! En sak som är bra för humör som det här är Project runway.

Fördomen om att designintresserade älskar Project Runway stämmer fullt in på mig.
Jag har börjat se om från allra första avsnittet och min kärlek för Austin Scarlett har växt fram igen, som legat glömd i ett hörn av mitt hjärta, men nu låter jag den blomma igen. Jag tycker han är helt fantastisk. Som de flesta mest troligt vet så vann inte Scarlett (det smärtade i hjärtat på mig!) men hans karriär dog inte där. Efter Project Runway gjorde han egna coutute-kollektioner under 2005-2006, men i början på 2006 tillkännagavs det att han tagit platsen som creative director över Kenneth Pool och har jobbat där sen dess. Där har han gjort fantastiska skapelser som bröllopsklänningen nedan.

Alla säsonger och avsnitt finns att titta på online här. Fungerar perfekt till alla tillfällen då tid behöver spillas, när bakfyllan är allt för påtaglig, närinspirationen har fallit - eller när man bara är för lat för något annat.

Linnéa Ingrid

2 kommentarer:

  1. Jag älskar oxå PR, fast min favorit var en tjej som är med senare säsong som tyvärr var en gråtande bitch men som gjorde snygga vintageinspirerade plagg.

    Kram gumman du är grymm

    SvaraRadera
  2. Aaah, ja hon hette Collins i efternamn eller hur? Hon som gjorde en helt förfärlig klänning med sjöjungfruskärning och fiskfjäll? Hon var galet snygg!

    Duktig tjej som börjar kommentera!

    SvaraRadera