lördag 17 oktober 2009

Foxyfox.

Äntligen!
Finally!
Finalement!

Min svarta jacka i sammet, med 1600-talsinspiration är nu klar. Det är en lättnad som lyfts från mina axlar! Det dryper av blod, svett och slarv i sömmarna. Det har varit ett hemskt projekt, jag var inte inne i det fullt ut när jag började med den och det slår tillbaka! Men nu är den klar och ska gömmas längst ner i lådan. Jag har lärt mig ofantligt mycket av detta projekt, det var trots allt min första jacka.
Jag kommer nog inte vara lika rädd nästa gång jag bestämmer mig för att göra en jacka - men det kommer nog ta ett tag innan jag ens kommer på den tanken!Jag tror min vita pudel vid namn kreativitet börjar sakta komma tillbaka. Hon har i alla fall börjat nosa i rätt kvarter.

Linnéa Ingrid

3 kommentarer:

  1. Skitsnygg Linnéa! Du är grym på att sy och designa kläder.

    Miss you// Hopis

    SvaraRadera
  2. Jag ska lätt börja photoshopa in djurhuven på mina helkroppsbilder! Om det nu inte skett någon allvarlig, genetiskt modifierande olycka jag inte känner till....

    SvaraRadera
  3. Ja, men det är ju sjukt nice! Man hakar inte upp sig på ansiktuttryck eller dylikt, vilket jag ofta brukar göra.
    Och nej, jag ser ut som jag brukar! Du kommer känna igen mig om du ser mig.

    SvaraRadera