tisdag 3 november 2009

An apple a day..

Jag kände att vansinnet knackade ivrigt på min dörr under tiden mitt huvud återhämtade sig efter hjärnskakningen. Jag har egentligen inga större problem med att vara sjuk, då kan jag i alla fall läsa vilket är ett av mina största nöjen här i livet. Det fasande faktumet stod dock klart, att jag inte ens kunde läsa en mening eller se på en skärm som hade en ljusstyrka som överskred.. ja vad som helst.

Dock efter en dag eller två kunde jag i alla fall se på film där hög fokus inte krävdes. Där kom Sex and the city-filmen in. Det enda jag behövde göra var att njuta av de underbara kläderna som visades, likt en två timmar lång modevisning.

Jag föll pladask för den cupcakeväskan Lily har under bröllopet. (som även använts av Katy Perry!)
En clutch som glittrar och har formen av en cupcake. Jag tror faktiskt inte det kan bli bättre!

Jag fann även skaparen av denna underbara oätbara bakelsen, nämligen Judith Leiber. Där fann jag dock något ännu mer underbart än en cupcake... Nämligen ett kristallbelagt äpple, red delicious för att vara extra specifik.
Jag har haft en väldig förtjusning för just äpplen som accessoarer, den förstärktes till vad jag då trodde var maximum när jag fann Hermes apple holder som kom ut för ett tag sen.
Dock blir det dyra drömmar som kommer hållas på fantasinivå, då prislappen för ett kriställbelaggt äpple ligger på ungefär 2500 dollar... och det är rabatterat pris!

Dock börjar min hjärna arbeta direkt i precis samma banor som den alltid gör när budgeten är ibland (läs: jämt) är för tajt eller när prislapparna ligger glera steg över min nivå -
hur skulle jag kunna göra detta själv?

Denna fråga ställde jag mig redan när jag såg äppelhållaren, men jag står fortfarande svarslös.. Vad ska jag ta mig till? Mest troligt så kommer jag vara tvungen att traska runt utan en äppelhållare..

Bilder från Judith Leiber, Hermes
Linnéa Ingrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar