lördag 7 november 2009

Poppy!

Innan jag ens hunnit läka helt från min hjärnskakning åkte jag på en rejäl förkylning. Kände av den dagen innan jag åkte till min hemstad för att träffa människor jag inte sett på två månader. Sådär ofantligt lyckat.

Så idag har jag gjort allt jag kan för att kunna vila. När jag inte vill det så är jag inte alls bra på det. Men idag har jag bara varit på antikvariatet runt hörnet och gått ut med hunden två gånger. För att kunna ockupera mig själv med saker som jag faktiskt kan göra, har det blivit serietittande, lätt läsning (tyvärr ger mig läsning rejäl huvudvärk) och en massa skissande.

En av skisserna är min kommande klänning jag ska påbörja - när jag blivit frisk såklart.
En annan sak; vallmo på engelska heter poppy. Jag kommer definitivt göra fler plagg med vallmo på, enbart för namnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar