onsdag 11 november 2009

Stresspress, bra eller dåligt för kreativitetsknölarna?

Görel tipsade mig om denna tävling genom Elle om en tävling de håller i - nämligen

Så här gör du för att vara med och tävla:

Använd din kreativitet till max. Tyger, skisser, färger, former, paljetter. Designa sedan på valfritt sätt din drömoutfit.

Bild på förr årets vinnare Maja Milisavljevic (den gröna klänningen)

Dock ska bidragen vara inne innan den 25 november. För mig som just för tillfället inte alls har en idé att jobba utifrån, kunde det lika gärna varit en åtta timmars-tävling a la Project Runway.
Men då kommer man till frågan om att utsätta sig själv för stress&press. Den mest ångestfyllda och ibland även den mest givande kombinationen när det kommer till skapande, i alla fall för mig.

Jag har inte bestämt mig än, eftersom jag har så många andra projekt på gång i mitt huvud, är det värt att försöka fokusera på ännu ett och
är det värt att fokusera på något jag inte har fullt hopp och förtroende i?

Kanske något jag finner på vägen, vem vet. Jag kan inte bestämma mig!! Jag är rädd att det kommer vara försent när jag väl gjort valet...

Linnéa Ingrid

2 kommentarer:

  1. Du kan ju skissa ner något, man kan tänka i huvudet. jag ska göra de ikväll, något enkelt tror jag.

    SvaraRadera
  2. Make it work, Linnéa. Smile with your eyes.

    SvaraRadera