torsdag 12 november 2009

Where there's music and the people are young and alive

Har gjort stora framsteg på mitt rosa set!

Här är framdelen på trosorna och toppen. Trosan ser väldigt stor ut, då den är utan någon som helst stretch. Jag ska nu göra bakdelen på trosorna, fixa resår, sy fast knäppe och axelband på toppen.

Det sitter en massa nålar och trådarna hänger överallt. Dem behöver pressas så att vecken blir så fina som dem ska vara!


Sidorna är helt veckade i satin och mittpartierna är spets som går ton-i-ton.


Nu måste jag skynda mig, ska på födelsedagsfest med jultema snart och sitter med pincurls i håret och en klänning som måste läggas upp! Jag ska dränka alla mina sorger om punktering, alldeles för dyra glasögon och klassresor med alkoholfri glögg, pepparkakor och trevligt sällskap. Tjohej!

Linnéa Ingrid

2 kommentarer: