lördag 7 november 2009

No one belongs here more than you.

Jag älskar som sagt de där små kreativa sakerna. Vissa saker är helt galet fantastiska som får en att tappa andan. Det här en sådan liten sak, nämligen författaren Miranda July's hemsida för en av böckerna. Titta här. Kylskåp borde användas till mer sånt här och inte bara för förvaring!

Bilderna har jag lånat från hennes hemsida. Fann hennes hemsida först genom niotillfem.


När man ändå talar om kylskåp, så kommer jag att tänka på Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuiper. Enkel och lättläst som cirkulerar runt relationen mellan en mor och en dotter, allt skrivit som just lappar på kylskåpet.

Jag personligen har en speciell relation till den här boken, då jag och min finaste Amanda fann den här boken i vårt gymnasiebibliotek (eller det kanske var du som fann den Amanda? Anyways) och vi började läsa. Dock började vår lektion (en av de förfärliga lektionerna) men vi kunde inte sluta läsa. Vi satt tätt ihop och läste, när läraren sagt till oss för tredje gången smög vi båda ut med ett par ögonblicks mellanrum, för att kunna fortsätta läsa. Och där stod vi, läste och läste och vi började gråta tillsammans, blödiga som vi är.

Det kanske var där jag fann Amanda snäppet mer fantastisk än vad jag redan visste att hon var.

Linnéa Ingrid

1 kommentar:

  1. åh jag vill läsa miranda julys bok!

    och puss puss puss!
    hjärta

    SvaraRadera