söndag 8 november 2009

Oh Sunday sweet Sunday

Jag gick mannekäng på en modevisning i Lorensdal i torsdags - det visade sig att en av fotograferna var från Sydsvenskan, vilket resulterade i ett reportage i Sydsvenskans Söndagsbilaga.Stina Andersson har lagt upp hela artikeln på en av sina hemsidor här.

Det var faktiskt Stina som frågade mig från första början om jag ville vara med och självklart tackar jag inte nej! Stina är en av mina lärare på Malmö folkhögskola, hon är egen företagare och har Svenska mönster och delägare i Wish collection som var en av märkena som visades på modevisningen.

Efter modevisningen fick alla som var där fråga frågor, titta närmare och känna på plaggen de sett. Just där bland Wish's kollektion såg jag den.En helt underbar klänning i siden med överöst med blåklockor i 50-tals stuk. Behöver jag ens säga att jag blev kär där på fläcken?
Då säger Stina de magiska orden - "Du får ta den, som tack för hjälpen."
Så nu hänger den vid min säng, så den är det första jag ser när jag vaknar. Jag längtar till då jag får ett tillfälle att använda den!

Jag är fortfarande sjuk, vilket gör att outfit-bilder inte är någon prioritet, så därför får det bli tråkiga galgbilder.
Linnéa Ingrid

2 kommentarer:

  1. Vad roligt Linnéa! Och klänningen du fick var otroligt fin - hoppas att få se den i december. Förresten: på torsdag ska jag blir redhead, precis som du. Har du några sistaminutentips?

    SvaraRadera
  2. Tack du - jag ska ha på mig den varje tillfälle som ges!
    Wow, välkommen till vår sida! Frisör eller hemma? Tror du kommer passa i det!

    SvaraRadera