söndag 15 november 2009

Vad som komma skall

Lite skisser jag gjort detta dygn. Jag försöker vara sängliggande så mycket som möjligt då min förkylning verkligen inte vill släppa.

Jag skissar väldigt annorlunda beroende på vilket humör jag är på och ännu mer om vilken tid på dygnet det är.


Här är ett exempel på en skiss gjord efter midnatt.

Och här är två som är gjorda på förmiddagen med illamående och huvudvärk. Dessa är två set som jag ska sy upp till mitt lilla Marie Antoinette-projekt.

Detta set kommer göras i svart chiffong och spets. Dock är hälften av alla mina pennor och färger borta så därför är det svårt att få fram hur det ska se ut.

Det här kommer vara en sorts pyjamas, med finare ord, sovset. Som sagt, har jag inte tillgång till de rätta färgerna som ja säkerligen lagt på ett jättesmart ställe. Men det kommer vara i den här färgen.
Trosshortsen är redan gjorda, så det jag ska konstruera och sy upp är själva överdelen, som kommer vara rätt lös som man kan knuta ihop för en finare siluett och fram ska det även vara broderat med pärlor i olika nyanser av vitt.


Dock stör jag mig ofantligt mycket på hur oproportionella de två sista är - men just nu skyller jag på feberyran och tröttheten som de skapades i.


Linnéa Ingrid

1 kommentar:

  1. Hej! Vad synd att du inte kunde gå lindyhop-kursen i helgen. Den var jobbig, men rolig. Nu gäller det bara att nöta, nöta... Vilken fin frisyr du har på din profilbild förresten!

    SvaraRadera