onsdag 4 november 2009

Gör om gör rätt.

När man går till de second hand-butikerna som inte kör på "utvalt"-racet får man gå igenom mer än sin beskärda del av riktigt horribla skapelser. Mycket ser även likadant ut. Detta var en sådan klänning. Stilen är precis som så många andra klänningar. Formlös polyester med dragkedja fram och med puffärm med axelvaddar så det räcker och blir över. Just precis som jag inte vill ha det helt enkelt.Då kan man fråga sig varför jag nöjt gick hemåt med denna klänning? Jag har en förkärlek för klädda bälten och jag blev helt förtjust i mönstret, som var en helt underbar nyans blekgrön botten med ljust rosa körsbärsblom. Så jag bestämde mig för att göra om. Göra om, göra rätt (enligt mig såklart!). Det första jag gjorde var att klippa bort ärmarna och dess axelvaddar. Jag sprättade även bort dragkedjan. Tyget är inte speciellt styvt och har rätt så mycket stretch i sig, vilket gjorde att den passae utmärkt utan den. Jag klippte upp ringningen där bak och gjorde en djupare v-ringning både fram och bak. Rynkade ihop axelbanden och klippte sedan av en decimeter (slutade en bra bit under knät innan).Så här blev den tillslut! Det är en dålig bild jag vet, men det var ingen bra fotodag alls!
Linnéa Ingrid

3 kommentarer:

  1. Yber snygg gumman! Fast jag hade behållt puffärmarna, tur att vi är så olika :)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Önskar att jag kunde sy.

    SvaraRadera
  3. Cathla - Kanske det, men de var verkligen inte snygga!

    Daisy - tack så himla mycket! Jag håller dock på att alla kan sy :)

    SvaraRadera